becka-lotta

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Rebecka - 28 januari 2014 22:09

Som sagt en jobbig dag, eller en jobbig vecka och veckan innan.
För nuvarande läser jag en kurs - specialpedagogik.
All litteratur, föreläsningar och diskussioner om barn i svårigheter träder på ens sinne och friden där. Varje gång jag blundar ser jag barn som är blåslagna, misshandlade, misskötta och allt annat som skadar barn på ett eller ett annat sätt.
Ett ämne som har så stor betydelse för pedagogerna i förskolan, men som är inget som man finner större intresse för. Det är intressant men hemskt.

Jag får lätta upp dagen med lite roligheter och knappheten med sheldon och resten av gänget i big Bang thery. Inte världens bästa bild, men den duger.

Man vet att när man gråter med snoret rinnande ur näsan att man är påväg att bryta ihop på grund av personer på tåget vägrar flytta väskan ifrån sätet så man kan få sittplats...

En liten ljuspunkt med denna dag var att min bil (läs mammas bil) var färdig hos reparatören, så jag kunde köra till affären i vinterväglag. Åh, vad jag älskade sitta för och vara framme inom tio minuter när det tar minst 50 minuter att gå dit...

Jag säger god natt och sov gott

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards