becka-lotta

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

En härlig storm :)

Av Rebecka - 10 januari 2015 22:03

Jag bara älskar stormar. Många anser att de enbart ställer till med problem.

Enligt mig finns inget härligare än ligga nerbäddad i sängen eller soffan, med levande ljus och lyssna till ljuden av vinden, träden och ett och annat hundskall.

Visserligen bor jag i en stad för tillfället, men jag ska om cirka ett och halvt år flytta ut till landet igen, där jag hör hemma med skogar och hagar.

 

Jag kan enbart tänka på Trolltider: Tjo för vinden... som Kleva (Gloria) sjunger när dem har storm där. Jag har några få träd som jag kan se ifrån mitt fönster och kan se hur vinden vrider grenarna. Det är januari men vädert säger att det är oktober och höst. Vårt klimat har blivit så påverkat, så jag undrar om det går att hjälpa naturen...

 

Mina tankar är att varje gång jag skriver ett inlägg här, ska jag vara flitigare och skriva oftare, men det sker aldrig. Kanske är det för att jag inte hinner, och de få tillfällen jag har ledigt är det så mycket annat som ska göras så jag helt enkelt inte hinner med. Kanske, eller så kan jag inte få ner mina kaotiska tankar så att jag kan formulera dem på papper.

 

Det kvittar hur ofta jag säger att jag ska ha en helg fri ifrån högskolan och alla krav där ifrån. Någon minut senare sitter jag och kritiserar eller berättar något som har hänt. Jag är så trött på skolan, deras löjliga - ja, löjliga - krav på oss studenter. De verkar tror att vi är gjorda av tid och pengar. Jag är en student som enbart lever på bidrag. Jag gör varje uppoffring för att slippa ta lån - jag missar många tillfällen med gänget då de fikar eller äter ute, får överväga (behöver jag verkligen ett nytt par byxor? Där är enbart ett litet hål i de flesta...). Det är omöjligt för mig att skaffa ett par nya glasögon, som jag behöver.

Nej, du ska inte klaga, det är MÅNGA som har det betydligt värre än du. Det enda jag ska säga mer, är att jag planerar för framtiden - noga...

 

En trevlig storm

en hälsning ifrån en lanttjej i stan....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 juni 2020 19:29

Det var länge sedan jag skrev. Men nu känner jag att jag måste få ur mig allt. Det kvittar om någon läser detta eller inte. Jag måste få mig ur detta.   Jag älskar verkligen att arbeta som förskollärare, men denna våren har inte varit nådig. Min ...

Av Rebecka - 23 maj 2017 22:00

Borde jag eller borde jag inte? Jag drömmer om att ha ett jobb, en egen lägenhet som senare byts ut till hus och hund, någon att dela livet med. Mitt problem är min blyghet, självsäkerhet och rösten i huvudet som ständigt påpekar alla mina missta...

Av Rebecka - 10 januari 2016 20:57

Det kvittar nog hur långt du kommer i din utbildning, där kommer alltid vara lärare som ska sätta sig på tvären och nästan anstränga sig för att jävlas med sina studenter. Jag kan förstå en del, men inte alltid. Jag läser sista kursen i min utbild...

Av Rebecka - 14 september 2015 08:26

Allt som snurrar i huvudet, det kallar jag förstrunt, alla dessa jag måste... Det är bra att göra det man ska göra, men har du någonsin stannat upp och tittat dig omkring? Det var en tanke som forigenom mig när jag lämande högskolan i torsdag den...

Av Rebecka - 17 juli 2015 15:01

Det är länge sedan jag senast var här och fick ner mina tankar på pappret. Det är så underbart att kunna få ur sig allt som påverkar mig negativt. Jag har tittat igenom min senaste inlägg - power meet och crousing. Det var länge sedan, men tiden ...

Ovido - Quiz & Flashcards