becka-lotta

Alla inlägg under augusti 2014

Av Rebecka - 27 augusti 2014 10:56

Finns det något bättre än naturen?
Att bo mitt inne i en stad det är inte jag. Jag längtar efter ängar, åkrar och kor. Det är tur att det finns ett naturområde nära mig som jag kan åka till och höra trädens susande, fågelsång, rinnande bäckar och vattenfall :)

Av Rebecka - 21 augusti 2014 13:42

Snart börjar det igen. Det som är det värsta är att jag längtar till att börja plugga igen. Men jag är fullt medveten om att efter två eller tre veckor önskar jag att jag fortfarande hade lov. Det är ingen viss med att skriva sommarlov eftersom jag endast har ett lov per läsår & ledighet på röda dagar. Det är livet på högskolan, så jag inte ska klaga.


Jag skulle beställa böcker till kursen. Jag brukar beställa hos cdon.com, jag hade precis hittat allt och ska gå till kassan, så kraschar hemsidan, efter ett par timmar kommer jag fortfarande inte in... hurra - inte. Som vanligt fick jag beställa en bok ifrån adlbris (eller ifrån bokus) för den inte finns på cdon. Det är ännu en sak som jag finner störande. Jag försöker att inte låta det påverka mig, det är ännu ett hinder som jag måste klara av, men jag önskar att jag inte skulle behöva göra detta varje månad/kursstart/händelse i mitt liv.


Nej, nu ska jag titta på någon som har det värre än jag - Lyxfällan...

Av Rebecka - 10 augusti 2014 23:53

Jag har haft lov i över två månader nu, visst är det skönt men jag önskar att sommaren vore över och skolan började igen så jag hade något att göra igen. Fast jag är fullt medveten om att efter två veckors plugg önskar jag att jag fortfarande hade lov. Nå ja, 1 1/2 år kvar på denna utbildning, sedan ett år till.

Jag som de flesta i min omgivning längtar till förskolans värld igen, ett år räcker inte. Jag saknar alla mina underbara kramar, barn och fantastiska arbetskamrater. Men jag räknar ner och med mycket hopp finns det plats för mig i deras arbetslag igen.
Jag vill inte arbeta på en stor förskola, utan en liten. Man får mer tid att ägna med varje barn, du får en ärlig chans att lära känna barnen, skapa förtroende till barnet och barnet till mig.

Några tankar ifrån mig...

Av Rebecka - 1 augusti 2014 10:42

Den handlar om tre tjejer som är systrar som först får reda om varandras existens efter deras fader död. Den ena tjejen har vuxit upp på ranchen och kände fadern, de andra systrarna hade sin uppväxt på andra ställen i landet.

Fadern var inte väl omtyckt i området.


Fadern ställde ett krav i sitt testamente. För att dottern som är uppväxt på ranchen ska få ärva ranchen, måste alla tre systrar leva på ranchen i ett helt år tillsammans. Om de inte uppfyller kravet får ingen av dem ranchen.


Efter mycket problem, övertalan och bråk stannar systrarna. Levet på ranchen är inte enkelt, vilket försvåras när några utav djuren blir dödade utav en kniv.


Vem är det som dödade djuren, är det någon som vill ha ramchen? Någon som vill systrana något ont? Kan det var någon som arbetar på ranchen?


Filmen är baserad på Nora Robert´s bok Montana Sky.


Jag älskade filmen, den var bra. Den bjöd på både skratt, spänning och tårar.

Verkligen värd att se på och en plats i min bokhylla.

Av Rebecka - 1 augusti 2014 10:31

Igår fick jag hem min almenacka som jag själv har designat. Den är så otroligt bra, jag var tveksam men inte längre. Okej, den kostar lite över 300 kr med frakt, men åt andra hållet är den anpassad efter mina funderingar, behov & intresse. Denna kommer jag använda flitigt under året, men jag kommer verkligen vara nöjd.

Jag tycker att det var bra. Jag har anpassat den efter mig, jag behöver inte längre anpassa mig EFTER almenackan. Jag har även valt egen fram- och baksida, det fanns bilder att välja mellan men du kunde lägga dit egna bilder. Det gör mycket för att få en personlig almenacka tycker jag.


Jag är själv hemma då resten av hushållet är ute på camping. Det är skönt att få vara ensam, välja vad jag ska äta, när jag ska äta, vad jag ska göra, vad jag behöver göra, vad jag vill göra samt välja vad jag ska titta på om kvällarna.

Igårkväll såg jag en film som var så... BRA  

Den hette Montana sky, jag älskar lite western filmer eller vad den kategorin kallas.


Jag kanske skriver ett inlägg om filmen, ja, det låter bra  

Ovido - Quiz & Flashcards