becka-lotta

Alla inlägg under mars 2014

Av Rebecka - 11 mars 2014 19:12

Idag körde jag bil för första gången för detta år, barfota:)
Vad jag har saknat det!

Av Rebecka - 3 mars 2014 21:36

I denna film får vi lära känna de tre bröderna Bu i denna skräckfyllda film. Denna film såg jag som barn, den skrämde mig länge och ärligt talat är den fortfarande skrämmande.
Shaggy får ett arv av sin morbror, han tar med Scooby och Scrappy med sig till huset. När de kommer fram möter de en märklig butler och efter vissa händelser tvingas trion till att övernatta i huset, då de inser att det är inte enbart Shaggys farbror eller den uppstoppade apan som hemsöker huset utan många flera läskiga varelser som skrämmer både Scooby och Shaggy ifrån vettet (och ärligt talande skrämmer filmen även mig som 21-åring...)
Kommer trion att överleva natten och kunna ta sig hem? Vem är det som hemsöker huset och varför vill bulten få bort dem så fort som möjligt och varför ligger det juveler i kylen?

Denna film är spännande, skrämmande, humorfylld och de enda i från gänget är Scooby, Shaggy och Scrappy med honom för att leta igenom varenda lönndörr i det hemsökta gamla slottet Beauregard. Men morbroderns spöke skrämmer dem till att kalla på förstärkning från de vilda bröderna Bu. Följ med när de löser ett helt nytt mysterium i Scooby-Doo möter bröderna Bu!kursiv text

"Följ med Scooby-Doo och Shaggy när de möter de spöklikt busiga och övernaturliga syskonen bröderna Bu. Efter att Shaggy ärver juveler värda en förmögenhet efter sin morbror, följer Scooby-Doo och Scrappy med honom för att leta igenom varenda lönndörr i det hemliga gamla slottet Beauregard. Men morbroderns spöke skrämmer dem till att kalla på förstärkning från de vilda bröderna Bu. Följ med när de löser ett helt mysterium i Scooby-Doo möter bröderna Bu!"

Av Rebecka - 3 mars 2014 21:15

Idag började naturvetenskap och teknik kursen.
Jag gick på föreläsning samt kursintroduktionen, vilket inte gav mer än ??????
Jag har ingen aning om vad vi ska göra, vilka uppgifter vi har tills fredag och hur examinationerna se ut eller ska innehålla.
Nåja, nu är litteraturen beställd, fyra böcker denna gång. Det blir färre och färre böcker för varje kurs, skönt. Det är bättre för plånboken med.

Jag ska krypa ner i sängen, titta på Scooby Doo och hoppas att migränen har gått över tills imorgon...

Inte världens bästa bild, fast den får duga. Jag pluggar till förskollärare och inte till fotograf...

Ovido - Quiz & Flashcards