becka-lotta

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Rebecka - 22 januari 2014 21:14

Idag hämtade jag mitt paket ifrån Lush.
Jag hade beställt ett schampo och balsam som jag prövade ikväll. Det blev ett bra resultat, mitt hår blev lätt kammat, hårbotten kliade inte, håret blev lätt och det luktar underbart.
Jag får se om efter ett par tvättar om jag får klåda och utslag... Jag har känsligt hud mot kemikalier. Jag kan inte ens ta nässpej baserat på koksalt.

Det är det enda som har hänt på sistone som har varit något att skriva om anser jag. Men nu när jag ändå håller på så kan jag fortsätta...

Vi började en ny kurs i måndags... Specialpedagogik - det är den första kursen som jag känner mig taggad inför, och den känslan finns kvar även om kursledaren har varit oklok och korkad på ren skånska. Hon vägrar lägga ut powerpointen till oss, för att hon är rädd att vi bara kopierar det som står där utan att förstå innehållet. Ja, kanske det har varit elever eller studenter som vi heter som har gjort det. Jag finner det ganska svårt att skriva ner det som står på powerpointen samtidigt anteckna vad föreläsaren säger. Vi får inte heller fotografera powerpointen...
Det vill säga att detta blir en ansträngande kurs, snacka om mobilen kommer vara välfylld med inspelningar - det kan hon inte hindra mig ifrån... Jag tror att jag ska fotografera i smyg powerpointen så jag hinner anteckna det som sägs som är av värde. Låter som en bra plan. Fast täck om hon upptäcker det?
Får tänka på det lite mer känner jag.

Jag ligger i min säng och skriver detta inlägg, tittar lite på Warm Bodies, en zombie film. Jag har haft hemma studier idag och hunnit läsa två kapitel ur "Anknytning".

Jag har även läst ut "Den äldsta" och ska fortsätta med "Brisingr" och Eragons kamp mot den ondskefulla konungen Galbatorix.
Jag har fastnat för dem böckerna, dem är spännande och ibland vill man ända handlingen så man får som man vill, fast det går inte att göra, då förstör man författarens version av det hela...

Ja, jag ska nog lägga undan plattan för idag och ikväll och titta vidare på min film och zombies öde...
God natt och sov gott:)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards