becka-lotta

Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

Lärare

Av Rebecka - 10 januari 2016 20:57

Det kvittar nog hur långt du kommer i din utbildning, där kommer alltid vara lärare som ska sätta sig på tvären och nästan anstränga sig för att jävlas med sina studenter. Jag kan förstå en del, men inte alltid.

Jag läser sista kursen i min utbildning som handlar om lärarprofessionen. Imorgon och i övermorgon ska min klass ha examination. Jag har mailat med läraren om jag har varit osäker på att jag hade rätt grundtanke inför examinationen, så jag valde att maila honom. Han i sin tur hade mailat mig i fredags och undrade om jag skulle delta i examinationen på måndag och tisdag. Jag svarade honom att det hade tänkt mig. Han skrev att det kunde jag inte då jag hade missat inlämningen av abstract (kortfattad sammanfattning) på vår läroplattform. Jag var säker på att det var i fredag, klockan 18:00 som det var deadline. Jag har nu i efterhand insett att jag hade skrivit fel i min almanacka.
Läraren sade att eftersom jag inte hade lämnat in i tid, så fick jag inte delta i examinationen så jag inte behövde bry mig att dyka upp.

Jag är så arg, då jag har upptäckt att andra har lämnat in sina abstract betydligt senare än jag, men de får delta. Jag tycker detta är en stor orättvisa. Eftersom jag är nekad delaktighet för denna examinations tillfälle. Jag får istället gå på omtentan, trots att jag inte har fått u i ett betyg, efter att vi tar tagit examen på fredag.
Det är nog tur att jag inte har fått ett jobb, som kan påverkas av detta och obestämda lärare

Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 juni 2020 19:29

Det var länge sedan jag skrev. Men nu känner jag att jag måste få ur mig allt. Det kvittar om någon läser detta eller inte. Jag måste få mig ur detta.   Jag älskar verkligen att arbeta som förskollärare, men denna våren har inte varit nådig. Min ...

Av Rebecka - 23 maj 2017 22:00

Borde jag eller borde jag inte? Jag drömmer om att ha ett jobb, en egen lägenhet som senare byts ut till hus och hund, någon att dela livet med. Mitt problem är min blyghet, självsäkerhet och rösten i huvudet som ständigt påpekar alla mina missta...

Av Rebecka - 14 september 2015 08:26

Allt som snurrar i huvudet, det kallar jag förstrunt, alla dessa jag måste... Det är bra att göra det man ska göra, men har du någonsin stannat upp och tittat dig omkring? Det var en tanke som forigenom mig när jag lämande högskolan i torsdag den...

Av Rebecka - 17 juli 2015 15:01

Det är länge sedan jag senast var här och fick ner mina tankar på pappret. Det är så underbart att kunna få ur sig allt som påverkar mig negativt. Jag har tittat igenom min senaste inlägg - power meet och crousing. Det var länge sedan, men tiden ...

Av Rebecka - 30 maj 2015 15:43


Ja, idag är det powermeet och crousing i min Hässlehåla. Många tar fram de vackra åken och jag... Jag lånar min bror's bil för att lära min syster att det är högertrafik som gäller och inte vänstertrafik samt övar vi parkering. Hoppas att vi k...

Ovido - Quiz & Flashcards